dimarts, 11 de febrer del 2014

Ha arribat el moment de 'perdre el temps'


"En una societat basada en l'èxit, el benefici i el guanyar, hem reflexionat sobre la importància i el valor pedagògic de "perdre"? Perdre el temps, perdre una partida, perdre un tren, perdre un objete, perdre una cita, perdre algú, perdre i prou... perdre!".
Gianfranco Zavalloni, mestre rural italià lligat al moviment de l'escola creativa, autor de La pedagogia del cargol. Per una escola lenta i no violenta. 

Ha arribat el moment de 'perdre el temps' parlant i escoltant els alumnes quan expliquin les seves històries, passejant, caminant, fent classe fora de l'aula, al pati, a l'hort, construint un hotel pels insectes, descobrint detalls mai vistos, sentint les olors...
Ha arribat el moment de 'perdre el temps' mirant per la finestra, esperant que els ocells ocupin les caixes-niu que hem penjat dels arbres, observant els núvols en dies ventosos i imaginant formes.
Ha arribat el moment de 'perdre el temps' llegint a poc a poc, preparant una obra de teatre, filosofant, recollint bolígrafs gastats...
Ha arribat el moment de 'perdre el temps' tenint cura de l'hort, sembrant llavors, fent compost, respectant els ritmes naturals... amb paciència.

Mercè

dimecres, 5 de febrer del 2014

La fam al món des de la USEE


Un grupo ha buscado información sobre la injusticia alimentaria en España y Cataluña, el otro grupo ha buscado información sobre Chile y Bolivia. Nos servirá para hacer el artículo para el boletín digital de 'Conectando Mundos' (www.conectandomundos.org). Lo que nos ha sorprendido más es que haya tanta hambre en el mundo. Creemos que hay tanta hambre en el mundo porque no se reparten bien los alimentos entre los países. Hay países que tienen mucho y otros que no tienen nada. Aquí tenéis un artículo interesante que os adjuntamos.

Camila y Mari

http://www.noticiasaliadas.org/objetos/informe/15PE_dossier_ja_na.pdf

dimarts, 4 de febrer del 2014

A la fi tenim la gravació de l'actuació de la coral de l'institut!

Per celebrar el Nadal, la coral de l'institut va cantar algunes cançons que van preparar amb la professora de música Nunci. Algunes alumnes de la USEE participen d'aquesta activitat i van estar molt contentes d'actuar davant de tots els companys.

Mercè

dijous, 30 de gener del 2014

El que m'agrada de l'institut

 El que m'agrada de l'institut és que sempre anirem coneixent coses noves com les matèries que ara faig: Tecnologia, Ciències Naturals. I també  en cada matèria hi ha alumnes nous i també professors diferents en cada classe. En canvi a la primària  sempre era gairebé  el mateix professor o professora.

Tarik

dilluns, 27 de gener del 2014

La USEE crida per l'educació ambiental...AAAAAAH!!!

El diumenge 26 de gener, dins dels actes de celebració del Dia Mundial de l'Educació Ambiental, la Societat Catalana d'Educació Ambiental (SCEA) va convidar a entitats i associacions a fer un crit de suport al reconeixement social i professional d'aquest sector.
Es va fer una acció simultània a tot l'Estat espanyol de recollida de clips reivindicatius que pròximament recolliran en un vídeo-recull d'àmbit estatal. La USEE ha aportat el seu propi crit, perquè no es tallin els arbres (Juanes), perquè l'aire sigui fresc i pur (Marta), perquè no hi hagi contaminació (Camila). Esperem que el sentiu!


Mercè

diumenge, 26 de gener del 2014

Taller de color

Foto del mural que vam penjar al passadís de 1r. d'ESO del taller de color de la USEE.
Vam descobrir que barrejant els 3 colors primaris (blau, groc i magenta) podem obtenir tots els colors possibles.
Per exemple:
groc + blau = verd
magenta + blau = lila
blanc + magenta = rosa
blanc + negre = gris....



dissabte, 25 de gener del 2014

Dins el compostador... passen coses.

A la USEE estem participant del programa COMPOSTEM I APRENEM ofert des de l'Agenda 21 Escolar que permet fer del compostatge tant una pràctica diària de gestió de residus com un contingut curricular útil per a la comprensió dels cicles de la matèria.

Compostatge a l’escola, per què? Qui transforma la matèria i com ho fa? Per què és tan ric en nutrients l’adob orgànic? 


Des de la USEE fem un seguiment del procés per obtenir compost per treure el millor rendiment possible del nostre compostador. Si les aportacions de material orgànic són elevades i el ritme de compostatge ho permet, en pocs mesos podem tenir compost madur. Després de les vacances d'estiu, esperem tenir una bona quantitat de compost de qualitat per posar a punt el nostre hort escolar.

Cada setmana hi posem restes orgàniques que ens donen a la cantina de l'institut i fullaraca recollida al pati. Aviat estudiarem la fauna que hi trobem quan obrim la tapa i remenem, ja us posarem unes fotos perquè veieu. Dins el compostador... passen coses. 

Mercè