dimecres, 15 de juliol del 2015

HOICHI, UN CUENTO DE FANTASMAS JAPONÉS


Durante el tercer trimestre del curs 2014-15 leímos en la USEE el cuento un cuento japonés de fantasmas: "HOICHI", en una versión adaptada a la lectura fácil. 
Trata de la historia de Hoichi, un poeta y músico ciego que tocaba la biwa, un pequeño instrumento de cuerda japonés.
Hoichi interpretaba el "Cantar de Heike" con tanta belleza que ni los duendes podían contener las lágrimas. 
Hoichi es llamado por los espíritus de Heike, y será entonces cuando el joven ciego se enfrente a una aventura peligrosa que pondrá a prueba su coraje y su capacidad de superación. 
La podéis encontrar en línea en este enlace: 
http://biblioteca.sinpromi.es/biblioteca/descarga/HOICHI-COMPLETO.pdf

Y si queréis escucharlo, aquí tenéis el audio que ha preparado el programa Lectura Fácil de Bocaradio.
A disfrutar del cuento!

diumenge, 28 de juny del 2015

BACAPLAUDIMENT DE LA SETMANA PER A L'INS PRÍNCEP DE GIRONA!!




Institut Príncep de Girona
Com a escola inclusiva, conten amb Unitats de Suport a l'Educació Especial, unitats de recursos per afavorir la participació de l'alumnat amb necessitats educatives especials en entorns escolar ordinaris.


Aquesta setmana hem rebut un BacAplaudiment de BarcelonaActua, la xarxa social solidària que vol contribuir a evitar l'exclusió social fomentant la responsabilitat social ciutadana i generant oportunitats per a tothom. Els Bac's troben aquí la manera d'ajudar i ser ajudats. N'hi ha que trien compartir part del seu temps lliure en acompanyar una persona gran, donar feina a algú, donar servei gratuït a algú que no se'l pot permetre, donar l'ordinador que fa temps està pensant a canviar, demanar si algú té joguines per donar. Cadascú tria què i a qui li vol donar i què i de qui en volen rebre. Moltes gràcies, BAC,s!


dissabte, 25 d’abril del 2015

TALLER DE ROBÒTICA HUMANOIDE A L'INSTITUT








Ahir 24 d'abril, el David Amela, de l'Institut de Robòtica per a la Dependència, Fundació Ave María, va portar al centre un robot humanoide i va fer una demo amb els alumnes de 1rESO al taller de Tecnologia. Va ser molt interessant descobrir com es programen aquest tipus de robots i com s'aconsegueix que facin moviments tan semblants a una persona, amb un munt de possibilitats d'utilitats en la vida quotidiana. Esperem tornar a repetir l'experiència el proper curs. Gràcies David!

SANT JORDI 2015

Dijous vam celebrar la Diada de Sant Jordi. Molts alumnes del centre van fer actuacions a l'escenari, entre elles la Marta i la Raquel de 2nESO. Les podem veure en aquestes imatges cantant i ballant. Ho van fer molt bé!!

diumenge, 19 d’abril del 2015

ROBOLOT 2015

Ahir 18 d'abril els equips de robòtica de l'institut van participar a la competició Robolot 2015, a Olot. Aquí veiem a l'Ignacio i en Diego amb el seu robot. 

dimecres, 15 d’abril del 2015

TROBADA INTERINSTITUTS DE VOLEIBOL DEL DISTRICTE HORTA-GUINARDÓ

El 10 de març els alumnes de 2n ESO van participar a la Trobada Interinstituts de Voleibol del Districte Horta-Guinardó, al Poliesportiu Vall d'Hebron. Van quedar finalistes i s'ho van passar molt bé. Hi participaven 7 alumnes de la USEE amb els seus grups-classe.

CONNECTANT MONS 2015. 4tESO+USEE


 
 
 
 
 
 

Durant el 2n trimestre, els alumnes de 4tESO, juntament amb alguns alumnes de la USEE de 2n, han participat en la plataforma virtual de 'Connectant mons' d'Oxfam- Intermón (www.conectandomundos.org), que aquest any s'ha dedicat a estudiar i debatre sobre els Drets Econòmics, Socials i Culturals (DESC), és a dir els drets a: un habitatge adequat, a l'aigua potable, a la salut, a una educació adequada, a una alimentació adequada, al treball i al medi ambient. El fet és que l'1% de la població mundial acumula la meitat de la riquesa global i la desigualtat econòmica creix en la majoria dels països.
Hem treballat en equip amb centres educatius de tot el món aquest tema.

Un personatge virtual, l'androide RK3, ens va proposar unes tasques qua per fer a l'aula, en grup, i després hem penjat les conclusions a la plataforma per compartir amb la resta de grups.
RK3 ens plantejava una situació fictícia: ens havíem d'imaginar que estàvem a l'any 2583, que a la Terra hi havia hagut una catàstrofe ambiental i que part dels supervivents eren partidaris de marxar a un altre planeta (només 350 hi caben 350 persones a la nau), mentre que la resta eren partidaris de quedar-se i intentar muntar una societat més justa, on es respectessin els drets humans.
L'activitat final va ser un gran debat sobre la qüestió: uns van adoptar el rol dels que volien marxar i d'altres el rol dels partidaris de quedar-se.
Hi va haver 6 vots a favor de marxar  i 8 a favor de quedar-se i intentar un canvi.
Arguments: si marxem, quedaran menys persones a la Terra per intentar el canvi social. L'aportació de tots és molt valuosa per a construir un nou món.
No hi ha igualtat de condicions per marxar, només ho poder fer les persones riques (els que poden pagar el viatge). Si tothom es queda, garantim la justícia i la igualtat per a tothom.
També es va muntar una campanya de difusió titulada 'PER UN MÓN SENSE DESIGUALTATS', basada en slogans o frases curtes amb missatge: 
1. Ens quedem: Units per a reconstruir el nostre món.
2. Units som més forts que dividits, quantes més persones, més possibilitats de canviar.
3. La justícia social és possible: lluitem pels nostres drets!
4. La desigualtat no serà EL PROBLEMA: tots amb la mateixa condició, tots amb els mateixos drets.
5. El canvi és el futur: TOTS JUNTS PODEM!
6. Noves persones, nova assemblea i nova justicia!
7. Tots junts per un futur millor: Passem a l'acció!
8. Acabem amb la desigualtat: comencem amb la justícia redistributiva!